• Nieuws
  • Over Thuis in Emmen
  • Agenda
  • Bedrijvenindex
  • Video’s / commercials
  • Makelaars
  • Contact
  • Bij Makelaardij Kuper krijgt de klant altijd persoonlijke aandacht

    Bij Makelaardij Kuper krijgt de klant altijd persoonlijke aandacht

    Een goede makelaardij waar de medewerkers met beide benen op de grond staan en de klant altijd de beste service krijgt. Zo zou makelaar Hilko Kuper het bedrijf willen omschrijven. ‘We zijn nuchter en willen dat iedereen zich bij ons thuis voelt.’

    Het is even wennen als je Makelaardij Kuper binnenstapt en je wordt begroet door een makelaar op sokken. ‘Ha ha, dat doen we niet altijd, hoor’, zegt Hilko Kuper (58) glimlachend. ‘Maar soms is het gewoon even lekker om geen schoenen aan te hebben en het voelt huiselijk. En van dat laatste houden we vooral.’

    Al een kwarteeuw verstand van zaken

    Het kantoor aan de Baander 15 te Emmen is niet groot, maar straalt veel gezelligheid uit. ‘We zitten hier al ruim vijfentwintig jaar. Toen mijn vrouw en ik met ons kantoor begonnen, waren we het tiende makelaarskantoor dat in Zuidoost Drenthe actief was. Inmiddels zijn er ruim dertig, maar zijn er ook al heel veel weer verdwenen. Waarin wij ons onderscheiden ten opzichte van andere makelaars? We koppelen altijd alles terug naar de klant.’

    Het feit dat Makelaardij Kuper al meer dan een kwarteeuw actief is, toont aan dat veel mensen de makelaar waarderen en weten te vinden. ‘De belangen van de klant staan bij ons altijd voorop en we staan klaar om ze te helpen met elke stap. Maar ik doe dat niet alleen, hoor.’

    Familiebedrijf

    Hilko doelt op het feit dat Makelaardij Kuper een familiebedrijf is. Zo is zijn vrouw Anke werkzaam als officemanager en is hun zoon Stefan sinds januari ook actief binnen het makelaarskantoor. ‘Ik vind het geweldig leuk werk’, geeft de 26-jarige Emmenaar aan. ‘Na een totaal andere opleiding en baan, begon het makelaarswerk me steeds meer aan te staan. Ik heb toen de stap genomen en heb er geen dag spijt van gehad. Ik krijg hier alle ruimte om me te ontplooien en vind het werk erg leuk.’ Stefan volgt momenteel een opleiding om straks zelfstandig makelaar te worden.

    Hilko is enthousiast over de ontwikkeling van zijn zoon. ‘Stefan doet het goed. Hij werkt hard, pakt het snel op en streeft dezelfde kernwaarden na die mijn vrouw en ik hebben: heldere en eerlijke informatie naar de koper of verkoper en hen altijd bijstaan met het traject. Een huis kopen of verkopen is een uitdaging, dat begrijpen we. Daarom geven we altijd duidelijkheid, houden we de klanten op de hoogte van elke stap in het proces en doen wat we zeggen. Bij ons is de klant géén nummer, maar een persoon waar we de tijd voor nemen.’

    Stefan vult zijn vader aan: ‘Tijdens het verkoopproces zorgen wij dat de te koop staande woning via zoveel mogelijk kanalen bij het publiek bekend wordt. Denk daarbij aan Funda, onze eigen website en app, plaatsing op het NVM-uitwisselingssysteem, advertenties, tekoopborden, social media en een zo breed mogelijk scala aan presentatiemogelijkheden.’

    ‘Wij ontzorgen zoveel mogelijk’, vertelt Hilko verder. ‘Zo regelen wij de bezichtigingen van de woning en de onderhandelingen aangaande de verkoop. En als de koop beklonken is, zullen wij het verdere papierwerk tot aan de notaris afhandelen. Kortom, bij ons is de klant in veilige handen.’

    Makelaardij Kuper biedt veel diensten aan die gelden voor nieuw- en bestaande bouw. ‘Je kunt bij ons terecht voor het verkopen of kopen van een woning, taxaties van een pand, planschade en verdere zaken betreffende woningen’, licht Hilko toe. ‘We doen veel en daarom zijn we hét adres voor Zuidoost-Drenthe.’

    Contact met NVM Makelaardij Kuper?
    Kijk op www.makelaardijkuper.nl of mail met info@makelaardijkuper.nl
    Bellen kan met 0591-612 120.
    De koffie in het kantoor aan de Baander 15 in Emmen staat overigens altijd klaar.

    Makelaardij Kuper
    Baander 15
    7811 HH Emmen
    T. 0591 – 61 21 20
    info@makelaardijkuper.nl
    www.makelaardijkuper.nl